Internationella Kvinnodagen


Jag tänke, då det är Internationella Kvinnodagen, göra ett kortare inlägg här om just kvinnor och misogynt beteende. Klockanär mycket och jag är trött så det blir en video om Rush Limbaugh, radioprataren som attackerar kvinnor för att de vill ha p-piller och tror att bara därför så är de horor som särar på benen för alla. Ett väldigt konstigt beteende för att säga det minsta. Denna gång attackerar han en kvinna för att hon vill att WallMart ska erbjuda bättre mat till ett billigare pris och för att hon är utbildad, två saker jag inte ser något fel med. Nå väl, jag lämnar över ordet till ett av mina favvorit program, The Young Turks.

One response to this post.

  1. Posted by Kristian on 9 mars, 2012 at 13:02

    Tyvärr har han såpass mycket inflytande att ingen av repuplikanernas kandidater törs säga emot.

    Svara

Kommentera

